Vis hovedmenu

Forskningscenter Center for Everyday Life of Families in the Welfare State

Barn og forældres fødder på skovsti

barn

Nyt forskningscenter på RUC skal undersøge familiers hverdagsliv

Pernille Juhl

Interview i Berlingske: "Forventningerne til forældre har ændret sig meget de senere år".

Sarah Alminde

Barndomsforsker: Vi bør lytte mere til børn

Presseklip

Mere viden

Sarah Alminde

Barndomsforsker: Vi bør lytte mere til børn

Sarah Alminde er optaget af børns position i samfundet og magtrelationen mellem børn og voksne. Hun mener, at voksne alt for ofte overser, afviser eller ignorerer børns perspektiver.

Markus Muller Hanne Warming Lars Buur

18 millioner til tre RUC-projekter

Tre forskere fra Roskilde Universitet får hver 6 millioner kroner af Danmarks Frie Forskningsfond til at undersøge kernedilemmaer i den grønne omstilling, sikkerhedssamarbejde mellem Sydamerika og Afrika og magtanvendelse i forbindelse med børneomsorg.

Foto: Morten Larsen, Danmarks Frie Forskningsfond

Lektor Pernille Juhl modtager Sapere Aude forskningsleder 2021

Sapere Aude forskningsledere er særligt talentfulde yngre forskere, som er parate til at lede flere deltagere i et forskningsprojekt på højt internationalt niveau. STORT tillykke til Pernille med denne flotte anerkendelse.

børn
ARTIKEL

Hvem bestemmer, hvad der er et godt børneliv?

Hvad er et godt børneliv? Og virker de hjælpeforanstaltninger, som kommunerne sætter i værk over for familier og børn i mulig mistrivsel? De spørgsmål er til debat i forsker Pernille Juhls nye bog.

ikon for website

Mere om forskningscentret