Vis hovedmenu

Forskningsprojekt Den katolske etik og de globale moderniteters ånd. Global katolicisme i en dansk og transnational kontekst

Projektperiode: 01/04/2021 - 01/06/2024
Mindesmærke med udsigt over havet, Kilde med kors og helgen, Klippespalte med kors og billder

Mere viden

grafik person med spørgeskema

Spørgeskema til alle katolikker i Danmark

Velkommen til Roskilde Universitet og Københavns Universitets spørgeskema til katolikker i Danmark. Undersøgelsen er en del af det Velux-finansierede forskningsprojekt "The Catholic Ethic and the Spirit of Global Modernities".
Find survey in English and Spanish below.

jomfru maria
ARTIKEL

Nyt forskningsprojekt om katolicisme får millionbevilling

Velux Fonden bevilger 6 mio. kr. til professor (MSO) Bjørn Thomassen, der skal lede projekt om de voksende katolske befolkningsgrupper i Danmark.

Arrangementer

Bevilling

VELUX FONDEN har bevillget 6 mio. kr. til projektet "Den katolske etik og de globale moderniteters ånd". VELUX FONDEN har siden 2008 fokuseret på at støtte grundforskning inden for humaniora på højeste niveau i tæt samarbejde med universiteternes humanistiske afdelinger.

Samarbejdspartner

Department for the Study of Religion ved University of Toronto er vært for ph.d.-studerende for et semesterlangt ophold.

ikon for website

Mere information

Mere viden om projektet: Den katolske etik og de globale moderniteters ånd. Global katolicisme i en dansk og transnational kontekst:

Projektet på RUCs forskningsportal

Projektleder