Undervisningspakke - Produktion og anvendelse af mikroalger

Produktion af mikroalger raceway
Studerende Pauline Sørensen viser multikultivator til tælling mikroalger

Øvelse til din SRP/SOP

Roskilde Universitet arrangerer øvelser for jer, der skal skrive studieretningsprojekt eller studieområdeprojekt i 3.G.

Skriver du med bioteknologi eller biologi som det ene fag, har har du mulighed for at tilmelde dig denne øvelse:

Optimering af mikroalgeproduktion

Se denne og alle de andre SRP/SOP øvelser på RUC, og læs om tilmelding:

Hvad kan man blive med biologi?

Jonas Højgaard med mikroskop

Karriereprofil Jonas Højgaard

Kandidat i Environmental biology + Teksam - Miljøplanlægning
Ejer af Pisco ApS

"En af forudsætningerne for at kunne gøre en reel forskel, det er, at vi er i stand til som mennesker at arbejde sammen i grupper, hvor vi stoler på hinanden, hvor det er muligt at give hinanden konstruktiv feedback, hvor det er muligt at have en ophedet ideologisk debat, eller "konflikt" eller konfrontation med hinanden, og så komme ud på en anden side og have fundet den helt rigtige løsning."

Case Camilla Knudsen Profil

Karriereprofil Camilla Maria Højer Knudsen

Kandidat i Environmental Risk
Arbejdsmiljøkoordinator med speciale i kemikalier hos Novo Nordisk Pharmatech A/S

"Specielt projektarbejdet har altid været det vigtigste for mig i min uddannelse på RUC. De mange timer jeg har brugt på at tilegne mig viden inden for et specifikt emne i samarbejde med andre har været en god læring, som jeg bruger meget i mit arbejde i dag."

Portrætfoto af Karin Liltorp

Karriereprofil Karin Liltorp

Kandidat i Chemistry + Environmental Biology
Ejer af CMC Solutions

"Bevidstheden om, hvem der skal modtage resultaterne gør, at ens problemformulering kan blive meget skarp – og konklusionerne meget klare."

Roskilde Universitet

Læs på RUC

Læs på Roskilde Universitet

Se hvilke uddannelser, du kan læse på RUC inden for Bioteknologi og Biologi, og hvor du blandt meget andet kan arbejde med miljøbiologi eller mikroalger.

Uddannelser med Environmetal Biology

Environmental Science

Mathematical Bioscience

Bacheloruddannelser

Tilbud til gymnasier

Undervisningspakken er en del af en række tilbud, som Roskilde Universitet stiller til rådighed for gymnasieuddannelser.

Alle tilbud er samlet på vores side for gymnasier.