Vis hovedmenu

Forskningsprojekt DATAPUBLICS - Transforming Journalism and Audiences in the age of datafication

Projektperiode: 01/01/2020 - 31/05/2024
Skyline and grafic network

Bevillingsgiver

Projektet "Nyhedsjournalistikken og offentlighedens fremtid i dataficeringens era" er støttet med 6 million kroner af VELUX FONDENs kernegruppeprogram.

Om projekterne, der har fået støtte fra dette program, skriver VELUX FONDEN bl.a. på deres hjemmeside: "Blandt årets ansøgninger kan vi fx se, at digitaliseringens udfordringer optager mange af de dygtigste forskere. Det er altid med stor glæde og forventning, at vi giver bevillinger til nye spændende kernegruppeprojekter,” siger direktør Ane Hendriksen.

Mere viden

Interview Journalistik Stock photo
ARTIKEL

Ny millionbevilling: Forsker undersøger store datamængders betydning for journalistikken

Lektor Jannie Møller Hartley fra Roskilde Universitet modtager seks millioner kroner fra VELUX FONDEN til projekt om, hvordan data transformerer journalistikken og offentligheder.

Data Publics diagram

About the project "Datafied News Media – Datafied Publics?"

How datafication is transforming Journalism and their Publics

Big data - Colourbox
ARTIKEL

RUC lancerer nyt forskningscenter for big data

Centre for Big Data skal forske i og med big data på mange forskellige områder.

Overblik over forskning på RUC

Base på RUC

Forskningsprojektet hører hjemme på Institut for Kommunikation og Humanistisk Videnskab

Relaterede forskningsenheder: Audiences & Mediated Life forskningsgruppe // Journalism and Democracy forskningsgruppe // Center for Nyhedsforskning // Centre for Big Data forskningscenter