| Nyhed

To RUC-specialer er nomineret til Specialeprisen 2018

Både Kommunikation og Journalistik på Roskilde Universitet er i år repræsenteret ved Kforums uddeling af Specialeprisen.
Josephine
Josephine Staunsbjerg er nomineret til Kforums specialepris 2018 for sit speciale ’Mikro-influencere: et autentisk talerør’. Foto: Rune Lundø.


Når Kforum kårer årets kommunikationsspeciale, bliver det med tre spændte tidligere RUC-studerende på tilskuerpladserne. Det kan nemlig blive ét af deres to RUC-specialer, der løber med sejren. Specialeprisen hylder nytænkning, faglighed, god kommunikation og vidensdeling. I voteringen vægtes både akademiske kriterier, skarpe emnevalg, mod og kreativitet.

Journalistikspecialet ’En undersøgelse af Ekstra Bladets produktion af native advertising’ er skrevet af Mia Bahl Jensen og Stine Jensen. Specialet handler om native advertising i dansk dagspresse og undersøger de udfordringer og muligheder, native advertising skaber i journalistikken.

Kommunikationsspecialet Mikro-influencere: et autentisk talerør’, er skrevet af Josephine Staunsbjerg. Specialet handler om influencer-marketing og undersøger, hvordan autenticitet opleves i relation til mikro-influenceres sponsorerede opslag på Instagram.
 

Om Specialeprisen:

I juryen sidder seks erfarne kommunikatører, der sammen beslutter, hvem der løber med 1. -, 2.- og 3. pladsen. Og det kan altså blive et af RUC-specialerne, der kan kåres som vinder af Specialeprisen 2018. I alt otte specialer fra hele landet er nomineret, og vinderne bliver offentliggjort ved en prisuddeling ved KOM19, som er Kforums og Dansk Journalistforbunds kommunikationskonference, der afholdes den 9. maj 2019.
 

Mere information

For yderligere information kontakt RUC's presseservice, mobil: 2887 0027.