RUC’s studiestart er blevet endnu bedre

Introforløbet for nye studerende er i fuld gang. Og evalueringerne fra sidste års studiestart viser, at de studerende er begejstrede for deres opstart på universitetet.
Studiestart 2023 studerende ved basketballbanen

Netop nu byder Roskilde Universitet velkommen til omkring 1.500 nye studerende. De skal blandt andet lære campus og hinanden at kende, og evalueringerne efter sidste års introforløb viser, at de studerende er glade for deres studiestart.

På grund af corona-situationen i 2020 og 21 skal vi tilbage til 2018 og 19 for at finde studiestartsperioder, vi kan sammenligne med. I 2018 var der 91 procent, der synes introperioden var god eller meget god. Og i 2019 var tallet steget til 92,3 procent.

Selvom evalueringerne var gode dengang, viser tallene fra 2022, at hele 94 procent var tilfredse eller meget tilfredse med deres opstart.

”Universitetet og vores dedikerede rusvejledere gør en kæmpe indsats for at skabe nogle gode rammer for de nye på campus. Vi ved, hvor vigtigt det er for de unge at komme godt i gang med deres nye tilværelse som studerende, og vi evaluerer løbende på, hvordan vi kan gøre studiestarten endnu bedre,” siger Hanne Leth Andersen, rektor på Roskilde Universitet.

LÆS OGSÅ: Studiestart: Fællesskab, samarbejde og Cartoons foran stationen

Studiestart 2023 orange hold
Nye studerende går fra Trekroner Station til Roskilde Universitets campus
Studiestart 2023 dans ved stationen