RUC’s bestyrelse får fire nye medlemmer og en ny formand

Roskilde Universitets bestyrelse får fire nye, interne medlemmer. Samtidig er den nye bestyrelsesformand tiltrådt 1. dec. 2020.
SDU Campus Slagelse
Roskilde Universitet. Arkivfoto.

Ved universitetsvalget på RUC i nov. 2020 skulle der findes fire nye, interne bestyrelsesmedlemmer.

Resultatet blev, at følgende fire nye medlemmer indtræder i RUC’s bestyrelse: Lektor Kirsten Hvenegård-Lassen (VIP), AC-fuldmægtig og tillidsrepræsentant Troels Kure (TAP), Mathilde Elisa Vendelholt (Studenterrådet) og Calvin Raine Carlson (Studenterrådet),

De nye medlemmer erstatter følgende fire medlemmer: Lektor Bente Kjærgaard (VIP), projektleder Jette Espensen Ejlersen (TAP), Mickey Winther Ronnenberg (Studenterrådet) og Lea Holritzer Pehrson (Studenterrådet).

De nye medlemmer tiltræder 1. febr. 2021. Derudover har RUC fået ny bestyrelsesformand pr. 1 dec. 2020, administrerende direktør i NIRAS Carsten Toft Boesen.

RUC's udpegningsorgan har genudpeget de eksterne medlemmer Mikkel Aarø-Hansen og Rasmus Kjeldahl for en fireårig periode; med virkning fra 1. april 2021, idet deres periode udløber ved udgangen af marts.

Bestyrelsen ser efter de nye medlemmer tiltræder således ud:

Bestyrelsen pr. 1. april 2021:

Eksterne medlemmer:

• Carsten Toft Boesen (formand), administrerende direktør i NIRAS
  • Mikkel Aarø-Hansen (næstformand), direktør i Wonderful Copenhagen
  • Anne Lise Fimreite, professor og prorektor, Universitetet i Bergen
  • Lisbeth Lollike, direktør i Lollike Consult
  • Rasmus Kjeldahl, direktør I Børn Vilkår

Interne medlemmer:

• Kirsten Hvenegård-Lassen, lektor, Institut for Kommunikation og Humanistisk Videnskab
  • Troels Kure, AC-fuldmægtig, Institut for Mennesker og Teknologi, og tillidsrepræsentant
  • Mathilde Elisa Vendelholt, formand for Studenterrådet