Roskilde Universitet byder 1.257 nye studerende velkommen

De nye studerende har introperiode fra 16. til 27. august 2022.
Studerende i grupperum
De nye studerende indleder deres introperiode på Roskilde Universitet den 16. august. Arkivfoto: Lisbeth Holten.

Natten til torsdag den 28. juli 2022 har landets uddannelsessøgende fået besked om optagelse på videregående uddannelser.

Roskilde Universitet tilbyder 1.257 nye studerende optagelse på universitetets forskellige bacheloruddannelser.

"Vi glæder os til at byde de mange nye studerende velkommen på Roskilde Universitet. Her kommer de til at samarbejde om at løse virkelige problemer gennem høj faglighed. De lærer at tænke selvstændigt og kritisk og at lytte til hinanden. For igennem problemorienteret projektlæring kan de studerende skabe resultater, som kommer samfundet til gode. Og de studerende lærer, at det er en styrke hver især at bidrage til helheden med forskellige faglige og personlige kompetencer," siger rektor Hanne Leth Andersen og tilføjer:

"Vores mål er at dyrke de studerendes nysgerrighed, mod og lyst til at tage konkret fat på virkelighedens problemer i en verden, der i den grad har brug for fagligt stærke og selvstændige mennesker, der kan samarbejde – også med en lang række aktører i vores omverden. Det er vigtigt for os, at de studerende i løbet af hele deres uddannelse kommer i kontakt med eksempelvis virksomheder og kommuner i Region Sjælland, fordi praktik og projektsamarbejde styrker deres kompetencer og evne til at bygge bro og arbejde tværfagligt i komplekse sammenhænge," siger hun.

I anden optagelsesrunde er der ledige pladser på nogle af Roskilde Universitets bacheloruddannelser, og der er ansøgningsfrist 5. august.