Vis hovedmenu

Forskningsprojekt Queer kvinder 1880-2020

Projektperiode: 01/01/2022 - 31/12/2024
Mary Steen: Kunstnerne Emilie Mundt og Marie Luplau i deres hjem på Frederiksberg, 1885.
Mary Steen: Emilie Mundt og Marie Luplau i deres hjem på Frederiksberg, 1885.

Familiehistorier søges

Har du en mormor, oldemor, moster, kusine, el.lign. som boede sammen med en kvinde eller måske var homoseksuel og levede i perioden 1880-1960, så hører vi meget gerne fra dig.

Vi søger familiehistorier, fotografier, breve, dagbøger, mv., der kan hjælpe os til at belyse kvinders forhold til kvinder gennem tiden. Vi passer selvfølgelig ordentligt på din historie og dine familie, og vi offentliggører eller videregiver ingen navne uden tilladelse.

Kontakt os på mail kilani@ruc.dk.

Foto: Artiklen er fra Politiken d. 8 maj 2022 og billedet fra Danske Kvinders Fotoarkiv, Det Kgl. Bibliotek.

Arrangementer

Publikationer

Bevilling

Danmarks Frie Forskningsfond (DFF) har støttet projektet med 6.181.766 kr.

Hør DFF's podcast om projektet: Lesbiske var bredt accepteret for 100 år siden

Overblik over forskning på RUC

Base på RUC

Forskningsprojektet hører hjemme på Institut for Kommunikation og Humanistisk Videnskab