Forskningscenter > Center for Arktiske Studier på RUC > Nyhed

Fokus på forskning i og om det kolde nord

RUC Paper briger en artikel om Center for Arktiske studier på RUC (CAS) og sætter fokus på samarbejdet med Ilisimatusarfik.
Grønlandsk fjordlandskab

I artiklen skriver RUC Paper bl.a. at "CAS har fokus på at udbygge relationer på tværs på RUC og med relevante samarbejdspartnere i Arktis – CAS er åbent for deltagere med en forskningsinteresse i Arktis fra alle institutter på RUC."

»Det er centralt at tænke forskning med arktisk – ikke om arktisk. Der skal være et samarbejde med Grønlands Universitet Ilisimatusarfik, og vi skal være i dialog med de forskere, som arbejder der. Det skal ikke være hit and run-forskning, hvor vi bare kommer ind udefra,« siger John Andersen (IMT), der tidligere har arbejdet med aktionsforskning i forhold til socialt arbejde sammen med forskere på Ilisimatusarfik.

Læs hele artiklen i RUC paper