Praktiske oplysninger for MPO
Studiekort
Studiekortet er den studerendes dokumentation for, at have ret til at opholde sig på RUC også efter lukketid. Det giver adgang til de bygninger som Institut for Mennesker og Teknologi (IMT) i hverdagen benytter, RUCs bibliotek og fungerer også som dokumentation for studenterstatus, hvis man er ude efter studenterrabat.
Når en studerende er optaget på MPO, sender sekretariatet diverse oplysninger til matriklen med henblik på indskrivning.
Den studerende skal på kortprint.ruc.dk uploade et foto. Derefter vil sekretariatet afhente dit studiekort, der vil blive udleveret til dig på første studiedag.
Alle RUC studerende får tildelt en RUC e-mail adresse, som RUC siden bruger til henvendelser. Man kan viderestille denne RUC e-mail til sin private e-mail.
Når man har erhvervet sin mastergrad orienterer sekretariatet matriklen herom, hvorefter ens ruc-mail bliver lukket ned efter 6 måneder.
Mad og drikke
På studiedage sørger MPO for kaffe og ind i mellem også lidt sødt i pauserne. Frokosten må man selv sørge for. Man kan nyde medbragt madpakke, købe lidt mad i kantinen byg. 01. Når der er undervisning om aftenen, serveres aftensmad i MPO caféen byg. 01.
Afbud
Det er vigtigt at møde op til de mange forskellige aktiviteter i uddannelsen. Dels fordi man skal have sin aktive deltagelse godkendt i en række aktiviteter, dels fordi uddannelsens pædagogik bygger på, at deltagerne også er materiale for hinandens læring.
Når man melder afbud gøres det pr. mail til både Mastersekretariatet, mpo-info@ruc.dk og til uddannelsesleder Steen Visholm (svisholm@ruc.dk).
Afbud til arbejdskonferencer bedes indsendt i så god tid som muligt, da MPO derved slipper for at betale en del af udgifterne til kursuscenteret.
Adresseændring o.lign.
Ændring af adresse, arbejdsplads, stilling, mail, navn etc. skal ligeledes meddeles til både Mastersekretariatet og til uddannelsesleder Steen Visholm