Forskningscenter > PandemiX Center > Nyhed

Podcast: Hvad er en pandemi? Og hvad er Coronavirus?

Hvad er en pandemi? Og hvad er Coronavirus? I to særskilte afsnit af videnskabspodcasten 'NATURLIGVIS – historiefortællinger om videnskab og teknologi' fortæller Lone Simonsen, professor og epidemiolog ved Roskilde Universitet, blandt andet om, hvad en pandemi og coronavirus egentlig er, men også hvordan du kan mindske risikoen for smitte.
Foto: Stock foto af pandemi. Colourbox.

Lyt til episoderne 'Hvad er Coronavirus?' eller 'Hvad er en pandemi?' på Spotify.

Onsdag den 11. marts 2020 blev COVID-19 til en 'pandemi'. Men hvad er en pandemi egentlig? Og hvad er Coronavirus? Det forklarer Lone Simonsen, professor på Institut for Naturvidenskab og Miljø, Roskilde Universitet i 'NATURLIGVIS – historiefortællinger om videnskab og teknologi' på ca. 5 minutter. Hun fortæller desuden, hvordan du kan mindske en evt. smitterisiko.