Forskningscenter > PandemiX Center > Nyhed

Peter Panums 202-års fødselsdag på Panum Instituttet

Forskningscenteret PandemiX markerer 24/9 sammen med Videnskabernes Selskab og Panum Instituttet på Københavns Universitet Peter Panums 202-års fødselsdag med et heldagsarrangement på Panum Instituttet.
2 danske flag på flagstang blæser i vinden en sommerdag med blå himmel
Foto: 2 danske flag på flagstang. Colourbox.

Om arrangementet

En pionér og foregangsmand for moderne medicin – dét var den danske læge og fysiolog Peter Ludvig Panum (1820-1885). Men hvorfor er Panum ikke almindeligt kendt for sine store bedrifter? Hvad fandt han ud af? Og ville han måske endda være en Nobelpris værdig? I anledningen af Panums 202-års fødselsdag inviterer Videnskabernes Selskab, forskningscenteret PandemiX og Panum Instituttet på Københavns Universitet til et heldagsarrangement om mennesket og videnskabsmanden Panum.

Hvor og hvornår?

Arrangementet afholdes lørdag d. 24/9 kl. 10-16 på Panum Instituttet ved Københavns Universitet. Læs mere om begivenheden og tilmelding på PandemiXs side eller på Videnskabernes Selskabs hjemmeside.