Forskningscenter > PandemiX Center > Nyhed

PandemiX Center i nye lokaler på Statens Serum Institut

Grundforskningscenteret PandemiX holdt i går indflytningsreception i deres nye lokaler på Statens Serum Institut på Islands Brygge.
Foto: Professor Lone Simonsen skal stå i spidsen for det nye Grundforskningscenter.

Professor Lone Simonsen skal stå i spidsen for det nye center, som skal gøre os klogere på fremtidens pandemier. Danmarks Grundforskningsfond har bevilget 47 mio. kr. til centeret.

Direktør for Statens Serum Institut Henrik Ullum holdt en velkomsttale: ”Vi er rigtig glade for at huse jer. Et stort velkommen til jer,” sagde han.