Tour de France-start i Danmark - ekspertliste
Jørgen Ole Bærenholdt, professor, Institut for Mennesker og Teknologi
- Bæredygtig turisme
- Mobilitet
- Stedsudvikling
- Turistdestinationer
E-mail: job@ruc.dk, mobil: 5120 8358
Jonas Larsen, professor, Institut for Mennesker og Teknologi
- Hverdagscykling
- Sportsturisme
- Sports- og motionsbegivenheder på gadeplan
E-mail: Jonaslar@ruc.dk, mobil: 2622 0577
Matias Thuen Jørgensen, lektor, Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv
- Turisme - markedsføring
- Turisme - management
- Turistoplevelser
E-mail: matiastj@ruc.dk, tlf.: 6056 9849
Jon Sundbo, professor, Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv
- Turisme
- Oplevelsesøkonomi og sport
- Udvikling i lokalsamfund
- Store begivenheder
E-mail: sundbo@ruc.dk, tlf.: 4674 2161, mobil: 4038 0497
Lars Fuglsang, professor, Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv
- Oplevelsesøkonomi
- Turismeudvikling
- Bæredygtig lokalturisme
E-mail: fuglsang@ruc.dk, mobil: 2173 7164
Thomas Søbirk Petersen, professor i Bioetik og Retsfilosofi, Institut for Kommunikation og Humanistisk Videnskab
- Dopingpolitik
- Etiske argumenter i debatten for og i mod doping af atleter og dommere
- Straf og doping
E-mail: thomassp@ruc.dk, mobil: 2383 0238
Simon Uffe Borchmann, professor, Institut for Kommunikation og Humanistisk Videnskab
- Sportskommunikation
- Sammenhænge mellem sprog, kultur og kognition i professionel landevejscykling
E-mail: sub@ruc.dk, mobil: 3029 398
Karsten Pedersen, lektor, Institut for Kommunikation og Humanistisk Videnskab
- Sportsjournalistik
- Journalistisk behandling af dopingsager
- Sportsjournalistikkens særlige rolle som formidler af begejstring og fascination
E-mail: kape@ruc.dk, mobil: 3095 7320
Mads Kæmsgaard Eberholst, studielektor, Institut for Kommunikation og Humanistisk Videnskab
- Mediedækning af store begivenheder på traditionelle og sociale medier
- Kritisk dækning af sportsbegivenheder
E-mail: makaeb@ruc.dk, mobil: 2972 9774
Mere information
For yderligere information kontakt Roskilde Universitets presseservice