Susanne Sørensen ny institutleder på Institut for Naturvidenskab og Miljø

Den nye leder af Roskilde Universitets naturvidenskabelige institut kommer fra en stilling som sektionsleder ved Institut for Fødevarevidenskab på Københavns Universitet og har stor ledelseserfaring.
Susanne Sørensen
Susanne Sørensen tiltræder som institutleder på RUC d. 1. februar 2018.

Det er fremover lektor, ph.d. Susanne Sørensen, der skal stå i spidsen for Institut for Naturvidenskab og Miljø på RUC. Susanne Sørensen tiltræder d. 1. februar 2018 og afløser konstitueret institutleder professor Peter Westh.

Den kommende institutleder er oprindeligt uddannet kemiingeniør fra DTU og har haft ansættelser på KVL og KU. Hun er en erfaren leder og har senest været sektionsleder for Ingrediens- og mejeriteknologi ved Institut for Fødevarevidenskab på Københavns Universitet. Hun har desuden bl.a. 10 års erfaring som institutleder.

"Institut for Naturvidenskab og Miljø har en spændende profil med en række udviklingsmuligheder, som dels er identificeret i instituttets nye forskningsstrategi, og dels er koblet til en kommende udvikling af uddannelsesområdet og samarbejdet med eksterne partnere. Jeg glæder mig til at komme tættere på instituttets medarbejdere og bredden af aktiviteter, så vi sammen kan arbejde videre på at nå de ambitiøse mål og understøtte den fortsatte udvikling af instituttets aktiviteter i samspil med resten af RUC," siger Susanne Sørensen.

RUC’s rektor Hanne Leth Andersen ser meget frem til samarbejdet med den nye institutleder:

”Vi har valgt en dygtig og velanskreven leder, der både kan lytte og kommunikere. Derudover har Susanne Sørensen en stærk faglighed, både når det gælder forskning og uddannelse. RUC’s naturvidenskab må gerne markere sig endnu tydeligere, så flere unge får øje for naturvidenskab på RUC. Her er Susanne Sørensen den helt rette til at fortsætte den positive udvikling på naturvidenskab, og jeg ser meget frem til samarbejdet – også i universitetsledelsen og på tværs af RUC,” siger Hanne Leth Andersen.

Roskilde Universitets institutstruktur blev ændret i 2016, så der nu er fire institutter. De øvrige institutledere er Peter Kragelund fra Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv, Hanne Løngreen fra Institut for Kommunikation og Humanistisk Videnskab og Anders Siig Andersen fra Institut for Mennesker og Teknologi.

Mere information:

For yderligere information kontakt rektor Hanne Leth Andersen