Stillingsopslag: Roskilde Universitet søger rektor

Vi søger en visionær, inspirerende og strategisk stærk rektor, der kan stå i spidsen for at videreudvikle universitetets profil og samfundsrelevans, og samtidig skabe rammerne for et styrket samspil med regionale, nationale og globale partnere til gavn for en bæredygtig udvikling af samfundet.
SDU Campus Slagelse
Arkivfoto: Uffe Weng

Roskilde Universitet er ’universitetet i virkeligheden’. Virkeligheden står aldrig stille, og det gør Roskilde Universitet heller ikke.

Vi søger en visionær, inspirerende og strategisk stærk rektor, der kan stå i spidsen for at videreudvikle universitetets profil og realisere ambitionerne om gennem uddannelse og forskning at bidrage til bæredygtige løsninger på fremtidens store udfordringer nationalt og globalt.

Roskilde Universitet skal levere stærke samfundsrelevante uddannelser og banebrydende tværfaglig forskning på højeste internationale niveau. Samtidig skal der sikres tilgang og fastholdelse af studerende samt et skarpt fokus på et effektivt universitet med økonomisk robusthed og professionel styring.

I de kommende år bliver det bl.a. rektors opgave at skabe rammerne for et styrket samspil med regionale, nationale og internationale partnere, så forskning og uddannelse spiller endnu tættere sammen med det omgivende samfund til gavn for en bæredygtig udvikling.

Har du strategisk overblik, solide samarbejdsevner og ledelsesmæssig gennemslagskraft – og vil du gå forrest i udviklingen af Roskilde Universitet i de kommende år? Så søg stillingen som rektor på Roskilde Universitet.

Se hele stillingsopslaget og søg stillingen her.