RUC-forsker vinder forlags særpris

Adjunkt Tina Øllgaard Bentzen får en pris for sit arbejde på bogen ’Afbureaukratisering – nye veje gennem samskabt styring?'.
Bøger
Adjunkt Tina Øllgaard Bentzen er i gang med at skrive bogen 'Afbureaukratisering - nye veje gennem samskabt styring?'. Foto: Colourbox

I forbindelse med BogForum, som bliver afholdt i weekenden fra den 26. til 28. oktober 2018, uddeler forlaget Samfundslitteratur flere priser.

En af modtagerne er adjunkt Tina Øllgaard Bentzen fra Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv på Roskilde Universitet. Hun modtager en særpris for sit bogforslag ’Afbureaukratisering – nye veje gennem samskabt styring?'

”Det er en dejlig anerkendelse at modtage Samfundslitteraturs særpris, og det er et godt rygskub i den videre proces med at skrive bogen om afbureaukratisering færdig,” siger Tina Øllgaard Bentzen.

Motivationen for at tildele RUC-forskeren særprisen lyder blandt andet:

”Tina Øllgaard Bentzen tager fat på en yderst aktuel problemstilling om, hvordan vi finder en konstruktiv balance mellem tillid og kontrol i den offentlige sektor. Hvor debatten om afbureaukratisering ofte kan give det indtryk, at styring enten er godt eller skidt, søger denne bog netop at finde balancen. Dette bogforslag kan bidrage til at oplyse studerende såvel som praktikere inden for feltet samt være med til at kvalificere den offentlige debat.”

Med prisen følger 25.000 kroner. Særprisen er en del af uddelingen af Samfundslitteraturs Litteraturpris, hvor forlaget belønner undervisere og forskere for den gode bogidé i en bestræbelse på at styrke fagbogen og vise faglig anerkendelse og økonomisk støtte til de forfattere, der vil skrive den gode fagbog.