RUC'ere dyster i DM i Science Show

RUC Science Show fra Institut for Naturvidenskab og Miljø skal deltage i årets DM i Science Show på lørdag den 6. april på Aarhus Universitet.
Science på RUC - Naturvidenskab i virkeligheden
Soffie og Maj er begge studerende på RUC og skal repræsentere RUC til DM i Science Show. Foto: Lisbeth Holten

De ni RUC-studerende skal både dyste i at udføre et spændende og spektakulært Science Show for publikum, ligesom de skal gennemføre en workshop, hvor gæster selv kan få lov til at prøve interessante eksperimenter, der gør dem klogere på naturvidenskab.

”Vi har tænkt meget over, at vi gerne vil vise hele den naturvidenskabelige pakke, som er på RUC, og med dette adskiller vi os fra de andre science shows,” fortæller Soffie, som er en af de studerende, der skal repræsentere RUC til DM i Science Show.

Soffie håber på, at RUC vil få en god placering til DM i Science Show, og hun afslører en smule af, hvad RUC’s science show kommer til at indeholde.

”Vi har forsøg med der indeholder spændingsoverflade, skumsølje, lydbølger og ild, syngende planter og meget mere.  Vi glæder os til at vise, hvad det er vi RUC’ere kan og få en masse læring ud af det også,” siger hun.

Udover RUC deltager repræsentanter fra fem af landets øvrige universiteter; Danmarks Tekniske Universitet, Københavns Universitet, Syddansk Universitet, Aalborg Universitet og Aarhus Universitet.

Årets danmarksmesterskab arrangeres af Fysikshow Aarhus og Kemishow Aarhus og foregår i Søauditorierne på Aarhus Universitet.