RUC tildeler doktorgrader til tre forskere

Lektor Ulla Ambrosius Madsen, lektor Søren Riis og professor Lasse Horne Kjældgaard er blevet tildelt den filosofiske doktorgrad, dr.phil.
Ulla Ambrosius Madsen - årsfest
Ulla Ambrosius Madsen (th.) er en af tre forskere, der blev tildelt den filosofiske doktorgrad, dr.phil., i forbindelse med årsfesten på RUC i 2017. Foto: Eva Lykke Jørgensen

Roskilde Universitet har udnævnt tre doktorer, og tildelingen af doktorgrader bliver markeret ved universitetets årsfest fredag den 15. september 2017. Doktorgraden er den højeste akademiske grad.

Lektor Ulla Ambrosius Madsen fra Institut for Mennesker og Teknologi er tildelt den filosofiske doktorgrad, dr.phil., for afhandlingen ’Pædagogikkens Andet’.

Lektor Søren Riis fra Institut for Kommunikation og Humanistisk Videnskab er også tildelt den filosofiske doktorgrad, dr.phil., for afhandlingen ’(Re)associating Bruno Latour and Martin Heidegger: Interdisciplinary Investigations in the Field of Philosophy, Sociology and History’.

Og professor Lasse Horne Kjældgaard fra Institut for Kommunikation og Humanistisk Videnskab er ligeledes tildelt den filosofiske doktorgrad, dr.phil., for afhandlingen ’Meningen med velfærdsstaten: Velfærdsdebat og dansk litteratur 1950-1980’.