RUC rangeret på international universitetsliste

Roskilde Universitet er blevet placeret midt i feltet af internationale universiteter på THE World University Rankings.

Hvert år rangerer tidsskriftet Times Higher Education en lang række internationale universiteter i Times Higher Education World University Rankings, og for første gang har Roskilde Universitet anmodet om og er blevet rangeret på listen.

Roskilde Universitet ligger i feltet fra nummer 501 til 600 blandt knap 1.000 rangerede universiteter.

”Vi er glade for, at vi er blevet ranket af Times Higher Education. De knap 1.000 rangerede universiteter udgør kun en brøkdel af verdens samlede population af universiteter. At komme på listen er derfor en anerkendelse i sig selv,”  siger prorektor Peter Kjær.

Baggrunden for placeringen skal nu granskes mere nøje.

”Vi vil nu analysere resultatet for at identificere de områder, hvor vi synes, vi burde have klaret os bedre, og hvor vi kan gøre en særlig indsats,” siger Peter Kjær.