RUC oplever stor fremgang i 1. prioritetsansøgninger

Antallet af 1. prioritetsansøgninger til Roskilde Universitet er steget med 11 procent, viser Uddannelses- og Forskningsministeriets netop offentliggjorte tal for fordelingen af kvote 2-ansøgninger.
To studerende

Da fristen udløb den 15. marts 2017, havde 972 søgt en uddannelse på Roskilde Universitet som 1. prioritet via kvote 2.

Sidste år var tallet 875 ansøgere, så Roskilde Universitet har oplevet en fremgang på 11 procent, viser netop offentliggjorte kvote 2-tal fra Uddannelses- og Forskningsministeriet.

"Det er glædeligt, at Roskilde Universitet igen oplever en fremgang i antallet af 1. prioritetsansøgere. Det er især glædeligt, at fremgangen ikke bare er udtryk for et enkelt godt år, men bygger videre på en positiv udvikling over flere år," siger uddannelseschef Maria Volf Lindhardt.

Antallet af Roskilde Universitets 1. prioritetsansøgninger er gået frem de seneste to år, og årets tal er det højeste blandt de fem år, som er opgivet i ministeriets oversigt.

Alt i alt har 56.042 personer søgt en videregående uddannelse via kvote 2 i 2017.