| Forskningsnyt

RUC indtager 97. plads på The Times Higher Education Young Universities Rankings

Roskilde Universitet er rykket frem fra intervallet mellem 101 og 150 til nummer 97 på Times Higher Education Young Universities.
Kvadratrod RUC

I den seneste udgave af den prestigefyldte Times Higher Education Young Universities-liste er Roskilde Universitet rykket op som nummer 97. Listen rummer verdens bedste universiteter, som er 50 år eller yngre, og det inkluderer 250 uddannelsesinstitutioner fra 55 forskellige lande.

"Vi er meget glade for denne placering, for her måler vi os med universiteter, der ligner os. Unge universiteter er tit universiteter med en særlig mission og rolle i samfundet, og i det felt kan vi nu sige at vi er blandt de 100 bedste i verden," siger prorektor Peter Kjær.

Listen over de unge universiteter er sammensat ud fra de samme kriterier som på den overordnede Times Higher Education World University Rankings, der rangerer universiteter uanset alder. Universiteterne bliver blandt andet målt på undervisning, forskning, citater med mere.

Se Times Higher Education Young Universities-listen på Times Higher Educations hjemmeside.