Roskilde Universitet vinder guldpris for bedste offentlige hjemmeside

Roskilde Universitet vandt d. 6. april guldpris for bedste offentlige hjemmeside ved Drupal Awards 2017 i Industriens Hus.

15 af landets førende webbureauer dystede i går om at vinde priser for bedste hjemmesideløsninger. I kategorien bedste offentlige website vandt ruc.dk førsteprisen foran bl.a. Rudersdal Kommune. Prisen blev givet for bedste tekniske løsning, design og indhold. Blandt de nominerede i de forskellige kategorier var bl.a. flere store kunder som VisitDenmark, Samvirke, Forbrugerrådet Tænk, Region Sjælland og Københavns Kommune.

Det er webbureauet  Eksponent og designhuset e-Types, der  i samarbejde med RUC Kommunikation & Presse har udviklet det nye ruc.dk på Drupal 8-platformen. RUC er det første danske universitet, der har lanceret en hjemmeside på Drupal 8.