Prorektor udnævnt til Ridder af Dannebrogordenen

Prorektor Peter Kjær bliver belønnet for sin indsats for forskning på Roskilde Universitet.
Prorektor Peter Kjær, Roskilde Universitet
Prorektor Peter Kjær.

Siden 2014 har Peter Kjær været prorektor på Roskilde Universitet, hvor han har haft ansvar for forskning og eksterne samarbejder.

Han er blevet indstillet til Ridderkorset for, at han som prorektor i høj grad har udviklet universitetets strategiske arbejde med forskningsfinansiering, forskningsorganisering og universitetets eksterne samarbejder - både på regionalt niveau gennem relationer til kommuner, region og lokale erhvervsklynger og på internationalt niveau.

Desuden har han og har haft poster i en lang række bestyrelser, råd og udvalg og er bl.a. bestyrelsesformand for Greve Museum og for Himmelev Gymnasium.

Peter Kjær er uddannet cand.scient.adm. fra Roskilde Universitet i 1990 og ph.d. i statskundskab fra Stockholms Universitet i 1996. Inden han blev ansat som prorektor på Roskilde Universitet, var han leder af Institut for Organisation ved Copenhagen Business School (CBS). Han har forsket i organisationsteori, strategisk kommunikation og sundhedsledelse og var i en periode leder af Center for Health Management på CBS.