Professor Jon Kvist udpeget som medlem af reformkommission

Ny reformkommission skal være med til at sætte en retning for, hvordan fremtidens udfordringer løses i forhold til uddannelses- og jobmuligheder. RUC-professor Jon Kvist er udpeget som kommissionsmedlem.
Jon Kvist
Professor Jon Kvist er et af syv medlemmer i den nye Kommission for 2. generationsreformer.

Finansministeriet har netop nedsat Kommissionen for 2. generationsreformer, der blandt andet skal komme med forslag til, hvordan beskæftigelsen bliver løftet, mens uligheden bliver mindsket.

Professor Jon Kvist fra Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv på Roskilde Universitet er blevet udpeget som medlem af kommissionen.

”Kommissionen skal finde nye måder at lave offentlig politik på, der rækker ud over brug af penge og paragraffer, og som skal bygge på adfærdsindsigter fra mange discipliner – det ligger godt til RUC’s vægt på flerdisciplinære og problemorienterede tilgange,” siger Jon Kvist, som derfor håber, at flere RUC-studerende vil tage udfordringen op og selv lave projekter på kommissionens områder.

Kommission for 2. generationsreformer skal fungere frem til 2022 og består af syv medlemmer, som skal rådgive regeringen i forhold til den samlede dagsorden om 2. generationsreformer. Kommissionens arbejde skal koncentrere sig om bedre uddannelse for alle, flere i job og flere og bedre job.

Medlemmerne af 'Kommission for 2. generationsreformer, de nye reformveje' er:

- Professor Nina Smith, Aarhus Universitet (formand)
- Professor David Dreyer Lassen, Københavns Universitet
- Professor Philipp Schröder, Aarhus Universitet
- Per B. Christensen, formand for Akkrediteringsrådet
- Jørgen Søndergaard, seniorforsker i VIVE
- Professor Jon Kvist, Roskilde Universitet
- Agnete Raaschou-Nielsen, bestyrelsesformand for Arkil Holding og Danske Invest

Læs Finansministeriets nyhed om kommissionen på ministeriets hjemmeside.

For yderligere oplysninger kontakt professor Jon Kvist på telefonnummer 4674 2971 eller e-mail jkvist@ruc.dk.