Miriam Skjalm Lissner ny vicedirektør for HR på RUC

Roskilde Universitets nye HR-chef Miriam Skjalm Lissner kommer fra en stilling på KEA – Københavns Erhvervsakademi.
Vicedirektør for HR Miriam Lissner
Miriam Skjalm Lissner har beskæftiget sig med uddannelse gennem hele sit arbejdsliv. Pressefoto, KEA

Miriam Skjalm Lissner er fra den 1. august 2021 ny leder af HR-afdelingen på Roskilde Universitet.

Miriam Skjalm Lissner kommer fra en stilling som HR- og kvalitetschef på KEA – Københavns Erhvervsakademi, hvor hun har været i 11 år, og inden da arbejdede hun i Undervisningsministeriet i 9 år.

Hun har gennem hele sit arbejdsliv beskæftiget sig med uddannelse og de udfordringer, videregående uddannelser skal kunne håndtere i dag.

Universitetsdirektør Peter Lauritzen ser frem til samarbejdet:

“Jeg er utrolig glad over, at det er lykkedes os at rekruttere Miriam Skjalm Lissner som ny vicedirektør for HR. Hun har en virkelig stærk HR-faglig baggrund og et meget stort og bredt kendskab til de videregående uddannelser i Danmark. Jeg ser meget frem til at få en vicedirektør med Miriam Skjalm Lissners kapacitet ind i lederkredsen på Roskilde Universitet,” siger universitetsdirektør Peter Lauritzen.

Miriam Skjalm Lissner ser frem til at lære Roskilde Universitet bedre at kende og blive en del af holdet:

”RUC står for mig som et ambitiøst universitet, der insisterer på at gøre en forskel og løse virkelige problemer i fællesskab med andre. Det giver mening - og gør mig samtidig ydmyg over for den opgave, jeg nu har sagt ja til. Som ny HR-vicedirektør er det vigtigt for mig, at HR forstår organisationen og de kerneopgaver, som Roskilde Universitet har - kun på den måde kan vi i fællesskab finde de gode løsninger og understøtte, at universitetet når sine mål.”

Kontaktinformation:

Miriam Skjalm Lissner, e-mail: lissner@ruc.dk, mobil: 4234 1302