Fremtrædende erhvervsledere på gæsteophold på RUC

Erhvervsøkonomi på Roskilde Universitet vil i de kommende år invitere fremtrædende erhvervsledere indenfor.
Jens Birgersson
Rockwools svenske CEO Jens Birgersson.

Af: Eva Lykke Jørgensen, kommunikationsmedarbejder

Det er afgørende for uddannelserne i erhvervsøkonomi at have en tæt forbindelse til erhvervslivet, og derfor har Roskilde Universitet sat gang i projektet ’Executive in Residence’.

’Executive in Residence’ går ud på, at en fremtrædende dansk erhvervsleder bliver inviteret på et gæsteophold på Roskilde Universitet i et semester. Efterårets ’Executive in Residence’ er Rockwool-CEO Jens Birgersson, som vil besøge universitetet flere gange i løbet af semesteret.

”Vi har uddannet studerende i erhvervsøkonomi de sidste 30 år og er stolte af at kunne samarbejde med nogle af Danmarks største virksomheder på denne måde,” siger prorektor Peter Kjær.

Erhvervslederen vil være til stede på udvalgte dage i undervisningsperioden, hvor vedkommende eksempelvis kan gæsteforelæse, vejlede projektgrupper, tale med forskningsgrupper, studieleder og studienævn. Samtidig vil den pågældendes virksomhed have mulighed for på forhånd at byde ind med projektideer eller praktikpladser til de studerende og vil så være til rådighed for de grupper, som arbejder med projekterne.

’Executive in Residence’-projektet bliver skudt i gang med et velkomstseminar torsdag 29. september kl. 9 til 10 i Hus 25, hvor Jens Birgersson vil tale om, hvordan man bygger en karriere i internationale virksomheder.

Lektor Kristian J. Sund