Flere har søgt ind på RUC’s kandidatuddannelser

Efter en omfattende kandidatreform sidste år er det glædeligt at konstatere en stigning i antallet af studerende, som søger ind på en af Roskilde Universitets kandidatuddannelser, siger rektor.
Nye studerende på Roskilde Universitet

Onsdag den 1. marts var der ansøgningsfrist for optag på universiteternes kandidatuddannelser. Roskilde Universitet oplever en samlet fremgang på 11 procent i forhold til året før. Med til historien hører, at nye RUC-uddannelser i sygepleje og samfundsjura er kommet til siden sidste ansøgningsrunde. Men selv hvis man ikke medtager disse uddannelser, er der stadig en stigning i ansøgninger.

”Vi er glade for at kunne konstatere, at der er god søgning til vores kandidatuddannelser. Sidste år gennemførte universitetet en omfattende kandidatreform, hvor vi gik fra 170 kombinationsmuligheder til 28 kandidatuddannelser, og det har været med til at skærpe profilen for hver enkelt uddannelse,” siger Hanne Leth Andersen, rektor på Roskilde Universitet.

RUC’s rektor understreger, at universitetets kandidatudbud er skabt med fokus på fremtidens udfordringer og arbejdsmarkedets behov.

”Vores kandidatuddannelser tager udgangspunkt i stærke, tværfaglige forskningsmiljøer. Og Roskilde Universitets DNA er samtidig at have fokus på netop de kompetencer, som efterspørges i samfundet og på arbejdsmarkedet,” siger hun.

Mere information

For yderligere information kontakt presse- og kommunikationsrådgiver Martin Ellermann på 2883 0900 eller ellermann@ruc.dk