Festival for bæredygtighed vender tilbage i Roskilde

GRASP Festivalen vender stærkt tilbage den 6.-7. oktober med paneldebatter, workshops, udstillinger og spændende oplæg i Musicon, Roskilde.
GRASP Festival 2022
På GRASP Festival vil der bl.a. være en workshop, der handler om upcycling. Her vil du kunne medbringe dit eget tøj, som du kan upcycle. Foto: Djane Bahar.

På årets GRASP Festival kan du blive klogere på kunst, forskning og fællesskab, der vil fremme bæredygtig forandring og pege på tværfaglige løsninger på de udfordringer, der er i samfundet.

Bag festivalen står Roskilde Festival i samarbejde med Roskilde Universitet, Roskilde Kommune, Roskilde Festival Højskole og Ragnarock. Målet med festivalen er at styrke fællesskaberne blandt de forskere, studerende og kunstnere, der skal gennemføre de bæredygtige forandringer.

Roskilde Universitet præsenterer blandt andet paneldebatten 'Klimahandling, natur og fællesskaber', hvor forskere og studerende deler deres viden, hvor de forholder sig til, hvordan man kan skabe bæredygtige forandringer. Lektor Thomas Budde Christensen fra Institut for Mennesker og Teknologi på Roskilde Universitet er moderator. RUC er også stolte af at kunne præsentere et oplæg af den amerikanske forsker, Phil Howard.

Samarbejdspartnerne på GRASP har sammensat og udvalgt programmet på baggrund af deres fagområder. På den måde bliver en ny bro bygget mellem kultur, kunst og forskning.

Læs mere og se hele programmet på graspfestival.dk.