Et tilbageblik på Critical Edge Alliance-konferencen

Den 22.-24. juni afholdt Critical Edge Alliance konferencen 'Innovative and Critical Approaches to Higher Education in the 21st Century' på Roskilde Universitet.

Critical Edge Allicance-konferencens formål var at skabe et globalt partnerskab imellem universiteter, der fokuserer på studentercentreret læring, kritisk tænkning, tværfaglig undervisning og forskning og socialt engagement.

Mød 3 af deltagerne i en film fra konferencen

Læs en række korte statements fra filmen her:

L.H.M. Ling, Professor, International Studier, New School:

”Progressive universiteter er ved at miste deres evne til at stå fast og være dynamiske, så tanken om at danne et internationalt netværk af progressive universiteter vil til en vis grad afhjælpe denne situation, fordi vi så kan trække på ressourcer, indsigter, visioner og moralsk støtte fra ligesindede undervisere i andre dele af verden."

Shalini Bharat, prorektor, Tata Institute of Social Sciences:

”Vi har arbejdet i siloer og har været glade og tilfredse med hvad vi gør, men vi er nødt til at tænke på fremtiden. Vi er nødt til at tænke over, hvordan progressiv uddannelse skal formes og støbes til fremtiden, og det kan vi kun gøre, ved at gøre fælles sag."

Pablo Navas Sanz de Santamaría, rektor, Universidad de los Andes:

”Det er en meget unik måde at dele erfaringer på og lære af hinanden fra institutioner, der er meget forskellige fra hinanden."