Dekan Ida Willig optaget i Kraks Blå Bog

I dag udkommer Kraks Blå Bog. Blandt de 95 nye navne er Ida Willig fra Roskilde Universitet.
Ida Willig
Ida Willig. Foto: RUC/Agnete Schlichtkrull.

Dekan ved Institut for Kommunikation og Humanistisk Videnskab på RUC Ida Willig er blevet optaget i Kraks Blå Bog:

“Jeg er stolt over at være blandt de nyoptagne i Kraks Blå Bog. Jeg ser det som et skulderklap og en faglig anerkendelse.”

Ida Willig er - udover at være dekan - professor i journalistik. Hun har været ansat på Roskilde Universitet siden 2002 og har en baggrund inden for sociologi og kommunikation.

Ida Willig tiltrådte stillingen som dekan i juli 2022. Dengang sagde RUC’s rektor Hanne Leth Andersen i anledning af Willigs tiltrædelse:

”Ida Willig er en meget dygtig forsker og en tydelig leder. Hun har et klart blik for uddannelserne, forskningen og samarbejdet på tværs af universitetet. Og så er hun visionær og kan sætte en retning for fremtidens humaniora, som samfundet i den grad har brug for.”

Kraks Blå Bog er udkommet siden 1910. I 2022 optag Krak Blå Bog for første gang lige mange mænd og kvinder.

For yderligere information kontakt RUC Kommunikation & Presse, se ruc.dk/presse