Bliv problemløser i virkeligheden

På Roskilde Universitet får du en tværfaglig uddannelse og en forståelse for problemløsning med afsæt i virkeligheden. Det er kompetencer der vægtes højt hos store virksomheder, når de søger nye medarbejdere.
Studerende og virksomheder som Novo Nordisk og IBM mødes til karrieremesse på Roskilde Universitet

Roskilde Universitets særkende er uddannelser med en projekt- og problemorienteret tilgang, og det bliver bemærket hos blandt andet Novo Nordisk.

”Vi har mange behov i Novo Nordisk, og det er interessant for os at møde RUC-studerende, fordi de har en anden tilgang til problemløsning, og det er noget af det, som vi er udfordret på hver dag i vores virksomhed. Vi skal hele tiden forholde os til udfordringer og problemstillinger, som skal løses nu og her. RUC-studerende har noget andet med i bagagen i forhold til andre studieretninger,” siger Chef for tidlig talentudvikling i Novo Nordisk, Caroline Sehested og tilføjer:

”Det er også interessant for os, at der på RUC er nogle anderledes kombinationer af bachelor- og kandidatuddannelser.  Det er lige præcis den diversitet, som vi rigtig gerne vil have i Novo Nordisk. Vi kan godt lide, at man har haft to forskellige studieretninger, der giver noget helt anderledes, når man kobler dem sammen, end hvis man kun har fulgt et spor,” siger Caroline Sehested.

Løse udfordringer på nye innovative måder
IBM Client Innovation Center ved, hvad de leder efter, når de søger blandt studerende fra Roskilde Universitet.

"I IBM Client Innovation Center tror vi på, at vi blandt andet igennem diversitet hos vores medarbejdere er i stand til at skabe nye innovative løsninger til vores kunder. Derfor søger vi efter IT-talenter fra en lang række studieretninger og forskellige universiteter. På RUC har vi specielt en interesse for de teknologiske linjer så som Computer Science og Informatics. Her håber og tror vi, at vi kan finde kandidater, der kan være med til at anskue og løse morgendagens teknologiske udfordringer på nye innovative måder," siger Head of Recruitment, Kasper Bach.

Vant til at arbejde case-orienteret
Uddannelserne på Roskilde Universitet er tværfaglige, hvilket ruster kandidaterne til arbejde i virksomheder som Novo Nordisk.

”Vi arbejder med, hvordan vi får løst problemer, selvom det er på tværs af afdelinger. Og der ser vi, at dem, der er vant til at arbejde på den måde igennem studietiden, har nogle gode redskaber til at løse problemerne. Derfor synes vi, at det er interessant at møde og også rekruttere RUC-kandidater, fordi de har et anderledes blik på problemløsning, som vi profiterer rigtig meget af i vores daglige udfordringer.  Det skyldes, at de er vant til at arbejde case-orienteret,” siger Caroline Sehested, Chef for tidlig talentudvikling i Novo Nordisk.

Se alle bacheloruddannelser

Se alle kandidatuddannelser