Årsfest 2019: Vi skal fejre Roskilde Universitet

Årsfesten på Roskilde Universitet er en fast årlig begivenhed, hvor studerende og ansatte fejrer Roskilde Universitet. Årsfesten er i år den 20. september 2019.
Hjerteballoner på blå himmel
Årsfesten finder sted den 20. september 2019.

"Årsfesten handler om at fejre de mange gode ting, der er sket på universitetet i det forgangne år. Samtidig giver årsfesten os lejlighed til at se fremad på, hvordan RUC kan bidrage og skabe nye muligheder i en udfordrende tid, både gennem forskning og uddannelse," siger RUC's rektor Hanne Leth Andersen.

Hvert år fejrer vi Roskilde Universitet og de værdier, vi står for. Festen skydes i gang med en officiel del, der bl.a. byder på taler, udnævnelse af æresdoktorer og uddeling af priser. Hvert år gives der f.eks. en pris til årets forskningsformidler og til årets underviser.

Som noget nyt har vi i år åbent hus i en række af vores labs, inden den officielle del af årsfesten går i gang. Der er åbent hus FabLab RUC, BioFabLab, ThirdRoom, DigitalMediaLab, Experience Lab, Flexlab og Virtual Reality-laboratorierne.

Om aftenen tager de studerende over og afholder en kæmpe fest på campus med cirka 8.000 gæster.

Mere information:

Pressemedarbejder og journalist Eva Lykke Jørgensen, elj@ruc.dk, tlf. 21-642898.