20 millioner kroner til forskningssamarbejde om klima og miljø

AnaEE Denmark, som Roskilde Universitet er en del af, har modtaget en bevilling på 20 millioner kroner fra Uddannelses- og Forskningsministeriet.

Roskilde Universitet er en del af konsortiet bag forskningssamarbejdet AnaEE Denmark, der skal være med til at danne grundlag for effekterne af fremtidige klmatiske og miljømæssige forandringer.

Helt konkret skal forskningssamarbejdet se på, hvordan forandringerne kan komme til at påvirke fødevaresikkerhed, drikkevand, biodiversitet og bioenergi, ligesom det skal kunne bidrage til udviklingen af en langsigtet bæredygtig udnyttelse og forvaltning af danske økosystemer.

Lektor Thomas Budde Christensen og professor Henrik Hauggaard-Nielsen fra Institut for Mennesker og Teknologi har ansvar for ”Stakeholder Forum”, hvor det skal sikres, at interessenter involveres og engageres i projektets virke og opnåede resultater.

AnaEE Denmark har modtaget en bevilling på 20 millioner kroner fra Uddannelses- og Forskningsministeriet.

AnaEE Denmark er et samarbejde mellem Københavns Universitet, Aarhus Universitet, Danmarks Tekniske Universitet og Roskilde Universitet.

Det danske forskningssamarbejde vil samtidig fungere som en dansk afdeling af en europæiske udgave af AnaEE.

Mere info

AnaEE Denmarks hjemmeside