13 mio. fra Carlsbergfondet til forskere fra RUC

En række forskere fra Roskilde Universitet har modtaget bevillinger fra Carlsbergfondet.
Mette Olwig
Mette Fog Olwig er den ene af de talentfulde forskere, der har modtaget en bevilling fra Carlsbergfondet. Pressefoto.

En række forskere fra Roskilde Universitets fire institutter har modtaget en bevilling fra Carlsbergfondet som en del af fondets seneste bevillingsrunde. I alt ca. 13. mio er blevet uddelt til forskere fra RUC.

”Det er (...) med stor tilfredshed, at vi i år uddeler ikke mindre end 200 millioner kroner samlet til humaniora og samfundsvidenskab. Det betyder, at vi sender knap halvdelen af vores midler ud til forskere, der ikke har så mange puljer og programmer at søge midler fra som forskere inden for naturvidenskaben. Det glæder mig,” lyder det bl.a. fra Carlsbergfondets bestyrelsesformand Flemming Besenbacher i en pressemeddelelse.

Forskere og projekttitler fra Roskilde Universitet er:

Monografier:

Institut for Kommunikation og Humanistisk Videnskab:

Institut for Samfundvidenskab og Erhverv:

Mere information:

For yderligere information kontakt Roskilde Universitets pressservice.