Forskningscenter > Center for Arktiske Studier på RUC > Nyhed

Ny tværfaglig bog: Menneske - Sundhed, samfund og kultur

Tine Aagaard fra Center for Arktiske Studier på RUC er medredaktør af en ny antologi. Bogen har bidrag fra forskere og praktikere med tilknytning til Grønland om emner, der udspringer af grønlandske problematikker - eller emner, der har særlig relevans for Grønland.
Forside af bogeb Meneske - sundhed, samfund og kultur
Antologien er redigeret af Tine Aagaard og Lise Hounsgaard og udgivet på forlaget Klim.

Tværfagligheden i bogen spænder over emner indenfor psykologi, pædagogik, sygepleje, ergoterapi, antropologi, social- og samfundsvidenskab, politologi, sprogvidenskab, folkesundhedsvidenskab, jura, ledelse og organisation, forskningsmetode og -etik m.m.

Tine Aagaard er ekstern lektor på RUC og uddannelet sygeplejerske og ph.d. i artiske studier - sundheds og samfundsforhold. Tine var ansat ved Institut for Sygepleje og Sundhedsvidenskab ved Ilisimatusarfik fra 2008 til 2017 og er i dag tilknyttet Grønlands Center for Sundhedsforskning som seniorforsker.

Find bogen på forlaget Klim.