NYT bidrag til international antologi
Bogens artikler viser, hvordan dokumentation spiller en rolle på policy-niveau, for børnene i daginstitutionerne og for den pædagogiske praksis, og de giver tilsammen et billede af den ambivalens, dokumentationen fører med sig.
CeDif-forskerne Annegrethe Ahrenkiel (IMT/RUC) og Lars Holm (DPU/AU) bidrager til udgivelsen med deres forskning i børns sproglige udvikling. Et politisk ønske om ensartet målbarhed kan være med til at underkende sproglig mangfoldighed og kompleksitet i småbørns sproglige baggrunde, skriver de.
Se på sproget fra et børneperspektiv!
De taler i stedet for at inddrage andre aspekter af sproget end dem, der er i fokus lige nu. Det er ikke mindst væsentligt at anskue sproget fra et børneperspektiv, fx at se på, hvordan børn kommunikerer med hinanden, og hvad der fremmer og står i vejen for deres sproglige samspil.
"Documentation in Instituttional Context of Early Childhood" er redigeret af Marit Alasuutari, Helga Kelle og Helen Knauf og er udkommet på Springer Verlag
Tag et sneak peek (indhold og indledning) her