Forskningscenter > Center for Daginstitutionsforskning > Nyhed

Internationalt webinar om Corona-konsekvenser for pædagoger verden over

Onsdag d. 18/11 er en oplagt mulighed for at få ny perspektiver på, hvordan corona og de medfølgende restriktioner har ændret hverdagen for pædagoger verden over, hvoraf mange er løstansatte eller er ansat til under mindsteløn.
grædende barn og pædagog, der bruger sin tid på at spritte af i stedet for at være sammen med barnet
Vignet: Anders Tobias Nicolaysen

Under overskriften Professional Precarities in a Time of Pandemic: Cross-national Perspective inviterer organisationen Reconceptualizing Early Childhood Education (RECE) til et webinar, hvor forskere, politikere og praktikere fra hele verden mødes og deler erfaringer om det forandrede arbejdsliv.

Fra dansk side bidrager @Rikke Wettendorf fra BUPL. Medarrangør er lektor og forsker i CeDif @Tomas Ellegaard, der er del af bestyrelsen i RECE.

Webinarets diskussioner tager afsæt i følgende spørgsmål:

- How well was/and is your country and the early childhood sector served by the policy response to COVID?

- How has COVID affected your work and how have you adapted your practices? What forms of activism have you engaged? How are you adapting?