Forskningsprojekt > Studielivsprojektet > Nyhed

Indsatser i forhold til studerendes psykosociale problemer

Som del af Studielivsprojektet har vi samarbejdet med en række danske studievejledninger og studenterrådgivende organisationer.
 Studieliv rapportforside grafik

Studielivsprojektet har samarbejdet med en række danske studievejledninger og studenterrådgivende organisationer.

Vi har besøgt deres praksis og samarbejdet i en række partnerværksteder om at præcisere problembeskrivelser, identificere og udvikle gode støtteformer for studerende med psykosociale problemer i videregående uddannelse.

Ud af dette arbejde er kommet en rapport ”Hvis de først taber ét skridt…” (Stigemo, Larsen & Wulf-Andersen, 2021) og et inspirationskatalog ”Styrkelse af studerendes fagligt-sociale fællesskaber og trivsel” (Jensen, Krogh & Stigemo, 2021). Begge publikationer ligger til download herunder.