Det får du med hjem

Der er mange kurser, hvor man lærer at lave podcasts – men dette er det eneste forskningsbaserede kursus med fokus på at lave en forretning ud af sin podcast. Derfor, og fordi underviseren er en af verdens førende forskere i den forretningsmæssige dimension af podcasting, skal du tage dette kursus.

Dette kursus giver dig:

• Forståelse af de indtægtskilder, der er for podcast, og af hvordan de virker.
  • Værktøjer til at analysere og udvikle strategi og forretningsmodel.
  • Sparring på din (spirende?) forretningsmodel og dens styrker og svagheder
  • Inspiration fra nogle af de bedste på det danske podcast-marked.
  • Overblik over podcast-markedet og de aktører og udviklinger, som former det.
  • Et netværk af andre podcastere.
  • Kendskab med den nyeste forskning inden for feltet.

Fakta om kurset

Varighed 2 dage: Kursusdatoer i 2024 er 1. og 2. oktober kl. 9.30-16.30

Kurset afholdes på Roskilde Universitet, Universitetsvej 1, 4000 Roskilde.

Tilmeldingsfrist: 2. september 2024

Pris: 10.400 kr. ekskl. moms.

Om underviseren

Aske Kammer, ph.d., er lektor i journalistik ved Roskilde Universitet.

Han har i mere end et årti forsket i mediernes digitale omstilling, med et særligt fokus på krydsfeltet mellem indhold, teknologi og forretning. Som en af de eneste har han beskæftiget sig forskningsmæssigt med forretningsdelen af podcasting, og i 2022 stod han bag rapporten ”Forretningsmodeller og fremtidsudsigter for det danske podcast-marked”. Han er desuden ved at lægge sidste hånd på en bog om de seneste 20 års udvikling i podcasting.

Telefon-ikon

Har du spørgsmål?

Praktiske spørgsmål vedrørende tilmelding, betaling og lignende, kontakt kursuskoordinator Kim Fomsgaard: kimf@ruc.dk

Spørgsmål vedrørende kursets faglige indhold,
kontakt lektor Aske Kammer: askek@ruc.dk.

Pil-ikon

Sidste frist for tilmelding til kurset er 2. september 2024.

Vi forbeholder os retten til at aflyse ved for få tilmeldinger.