Forskningsgruppe > Interkulturelle studier > Nyhed

Forskere fra Interkulturelle Studier deltager i MIRNet: Twinning for excellence in migration and integration research and networking

Professor Garbi Schmidt, lektor Christian Groes og adjunkt Linda Lapina er danske deltagere i MIRNet projektet, der har til formål at etablere et internationalt forskningscenter i migration og integration på Tallinns Universitet.
foto af projektdeltagere

MIRNet-projektet vil sikre bedre forskningsnetværk og –kvalitet, med fokus på Øst-Vest migration. MIRNet er et internationalt, interdisciplinært konsortium bestående af forskere fra Tallinns Universitet, Sussex Centre for Migration Research på University of Sussex, forskningsgruppen Interkult på Roskilde Universitet og Research Centre on Transnationalism and Transformation på Tampere Universitet.

Projektets mål:
•    At etablere et center for migrationsforskning på Tallins Universitet, med fokus på interdisciplinære studier af Øst-Vest migration og mobilitet.
•    At yde nye bidrag til migrations- og integrationsforskning, særligt i forhold til Øst-Vest migration, og med fokus på støtte til unge forskere.
•    At udvide og skabe nye, interdisciplinære forskningsnetværk.
•    At forbedre alle partneres muligheder for at konkurrere om forskningsmidler til yderligere migrationsforskning, både nationalt og internationalt.
•    At opbygge kapaciteter til at kommunikere migrations- og integrationsforskning til bredere publikum.

Fakta om projektet:
•    Ledende partner: Tallinns Universitet
•    Partnere: The University of Sussex; Roskilde Universitet; Tampereen Korkeakoulusaatio SR
•    Varighed: 01.09.2019 - 31.08.2022
•    Samlet budget: 800 000 EUR