Forskningsprojekt > Forskningsprojekt om sugardating blandt unge > Nyhed

Deltag i interview om sugardating

Har du prøvet at date for gaver, middag, penge eller andre materielle goder? Så er det lige dig vi skal tale med :)

Så skriv eller ring til os og hør nærmere!
Vi svarer gerne på dine spørgsmål.

Christian Groes, Roskilde Universitet (cgroes@ruc.dk)
Jeanett Bjønness, Aarhus Universitet (jb.crf@psy.au.dk)
Marie Erkmann, RedenUng (kontakt@redenung.dk / 22 61 36 31)
billede af mobil, taleboble og cocktailglas

Hvem er vi?

Vi er forskere fra Roskilde Universitet og Aarhus Universitet, som gerne vil vide mere om unges erfaringer med sugardating og seksuelle udvekslinger.

Hvem er du?

Du er mellem 18 – 30 år, og du har prøvet at date for gaver, penge, middage eller andre materielle goder. Det kan også være, at du stadig gør det.

Dine erfaringer er vigtige – og kan komme andre til gavn

Vi vil gerne forstå hvorfor og hvordan unge sugardater.

Mange har deres viden om sugardating fra dokumentaren om Gina Jaqueline på DR, men vi ved at hendes erfaringer ikke er dækkende for alle, og håber at du kan hjælpe os få mere viden og forståelse. Det som vi finder ud af, skal også hjælpe til at udvikle sociale indsatser til unge, der oplever problemer med sugardating.

Har du prøvet at date for gaver, en god middag eller måske noget helt tredje? Og har du lyst til at fortælle os om det? Så håber vi at høre fra dig!

Hvad vil vi dig?

Vi vil gerne lave et interview med dig.

Et interview er en samtale mellem dig og en forsker, som er vant til at lave interviews. Forskeren vil stille dig nogle spørgsmål om dit hverdagsliv og dine erfaringer med sugardating og at bytte sex eller intimitet for gaver, penge eller andre materielle goder. Der er ingen rigtige og forkerte svar. Vi er nysgerrige efter at høre lige præcis din historie!

Du kan vælge mellem at blive interviewet af en kvindelig eller mandlig forsker. Vi behandler dine oplysninger fortroligt og anonymt. Det betyder, at det ikke er muligt at genkende dig eller din historie i de ting, vi skriver.

Hvordan foregår et interview?

Når du kontakter os vil vi aftale, hvem der skal interviewe dig.

Og vi aftaler også et sted, hvor vi mødes. Det kan f.eks. være hos os på universitet, hjemme hos dig, på en café eller i et roligt hjørne på et bibliotek – det, der passer dig bedst!

Interviewet vil vare i 1-2 timer.

Vi optager samtalen, så vi bagefter kan huske hvad der er blevet sagt.

Læs om mere om dine rettigheder og hvordan vi opbevarer dine oplysninger.

Det første forskningsprojekt om sugardating

Vores projekt er det første forskningsprojekt om sugardating i Danmark. Projektet omhandler f.eks. en stor undersøgelse om datingkultur blandt 8000 unge og interviews med 60-80 unge.

Interviews bliver foretaget i efteråret 2019 og i foråret 2020.

Projektet er et samarbejde mellem RUC, Aarhus Universitet, RedenUng og en række tilknyttede ungdomsorganisationer.

Vil du deltage i et interview eller bare høre mere? Så skriv eller ring til os og hør nærmere! Vi svarer gerne på dine spørgsmål.

Venlig hilsen

Christian Groes, Roskilde Universitet (cgroes@ruc.dk)

Jeanett Bjønness, Aarhus Universitet (jb.crf@psy.au.dk)

Marie Erkmann, RedenUng (kontakt@redenung.dk / 22 61 36 31)