Forskningscenter > PandemiX Center > Nyhed

Centerkoordinator til grundforskningscenteret PandemiX ved Institut for Naturvidenskab og Miljø på Roskilde Universitet - tidsbegrænset vikariat

Grundforskningscenteret PandemiX og Institut for Naturvidenskab og Miljø på Roskilde Universitet inviterer ansøgere til stillingen som centerkoordinator i et tidsbegrænset vikariat. Ansøgningsfrist den 8. november 2023.
Foto: Stock foto af et arbejdsøjeblik. Colourbox.
Foto: Stock foto af et arbejdsøjeblik. Colourbox.

 

Læs mere om og søg stillingen her.

Har du lyst til at være det administrative bindeled på et stort center og i tæt kontakt til landets førende pandemieksperter? Har du lyst til stå i spidsen for meget forskellige typer opgaver, der understøtter et vigtigt forskningsfelt? Trives du med afvekslende arbejdsopgaver, som rækker fra administration til effektiv kommunikation af ny og vigtig viden?

Så er stillingen som centerkoordinator ved grundforskningscenteret PandemiX måske noget for dig.

Under ledelse af professor i epidemiologi Lone Simonsen favner PandemiX Centret ved Roskilde Universitet en række videnskabelige discipliner på tværs af Institut for Naturvidenskab og Miljø. PandemiX er et grundforskningscenter, der er støttet af Danmarks Grundforskningsfond. PandemiX har til formål at udforske dynamikkerne i og effekten af pandemier med fokus på pandemiberedskab og -politikker. I centeret laves interdisciplinær forskning i historiske og nutidige pandemier på højt internationalt niveau. Vi er et team af epidemiologer, matematikere, historikere m.fl., der samarbejder på tværs for at give de mest relevante perspektiver på den COVID-19, tidligere og potentielt fremtidige pandemier.

Arbejdsopgaver og kvalifikationer

Din hovedopgave vil være at understøtte og aflaste centerleder professor Lone Simonsen og hendes forskningsgruppe – både direkte og via koordination af studentermedhjælpere samt andre administrative medarbejdere. Du vil arbejde selvstændigt med mange typer arbejdsopgaver, som for eksempel:

  • Dagligt ansvarlig for PandemiX’s administration
  • Koordinering af faglige gruppemøder og generelt facilitere samarbejdet mellem centerets forskere samt med samarbejdspartnere, herunder mødeplanlægning og -afvikling
  • Koordinering af fondsansøgninger i samarbejde med forskere i centeret
  • Kommunikation af forskningsresultater i samarbejde med centerets forskere og RUC’s kommunikationsmedarbejdere
  • Bindeled til instituttets/RUC’s administration i alle administrative spørgsmål
  • Administrativt bindeled til Danmarks Grundforskningsfond
  • Budgetoverblik og budgetopfølgning
  • Bistå instituttets administration med ansættelse af nye forskningsmedarbejdere

Den endelige opgaveportefølje fastlægges på baggrund af dine kvalifikationer og erfaringer.

Vi lægger vægt på, at du:   

  • har administrativ erfaring, gerne fra universitetsverdenen – måske fra en lignende stilling
  • behersker både dansk og engelsk i skrift og tale
  • har evne til at skabe gode samarbejdsrelationer i gruppen og mellem gruppen og relevante interessenter. Har blik for at inddrage relevante parter, og måske er vant til at arbejde med internationale grupper
  • arbejder selvstændigt
  • har erfaring med kontakt til og samarbejde med fonde/bevillingsgivere
  • gerne har erfaring med budgetlægning, budgetopfølgning og forhandling
  • har en engageret og positiv indstilling, teamånd, fleksibilitet og en god portion humor
     

Det er et plus, men ikke et krav, hvis du har en relevant uddannelse, så du i det daglige forstår og kan kommunikere om Centerets forskningsområde

Du bliver en central del af administrationen i PandemiX Centeret, der yder administrativ support til centerets gruppe af forskere og samarbejdspartnere. Din primære kontorplads vil blive i centerets lokaler på Statens Serum Institut (Artillerivej 5, København S), og derudover vil du have opgaver på RUCs hovedcampus i Trekroner. Du skal som administrativt bindeled mellem PandemiX Centeret og instituttet på RUC være indstillet på at være tilstrækkeligt fysisk til stede på begge lokationer.

Mere information

For yderligere oplysninger om stillingen venligst kontakt centerkoordinator Johanne Greibe Andersen på (+45) 46 74 39 80. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 46-47.

Ansættelsesvilkår

Der er tale om en ansættelse på minimum 30 timer efter gældende overenskomst som AC-fuldmægtig eller specialkonsulent afhængigt af kvalifikationer. Der er mulighed for at forhandle tillæg. Din personaleleder vil være sekretariatsleder Yosef Bhatti. I det daglige vil du referere til centerleder Lone Simonsen.

Vi ser gerne, at du kan begynde 1. januar 2024. Stillingen er tidsbegrænset og løber til 30. september 2024. Ansøgningsfrist den 8. november 2023.

Læs mere om og søg stillingen her.