| Forskningsnyt

Oxfords første professor i politisk kommunikation kommer fra RUC

Rasmus Kleis Nielsen er netop blevet udpeget til professor i politisk kommunikation på Oxford University. Det er universitetets første professor med den titel.

Rasmus Kleis Nielsen

Medieforsker Rasmus Kleis Nielsen, 36, er som den første i universitetets historie blevet udnævnt som professor i politisk kommunikation ved Oxford University, hvor han er tilknyttet som forskningsleder på Reuters Institute for the Study of Journalism.

Om udnævnelsen siger direktøren for Reuters Institute David Levy:

”På Oxford har han opbygget et enestående forskerhold, som han leder på Reuters Institute, og han har skabt uvurderlige forbindelser med branchen for at hjælpe dem med at forstå og reagere på de igangværende udfordringer og transformationer i mediesektoren.”

Rasmus Kleis Nielsen forsker og underviser i politisk kommunikation og kampagneaktivitet, brugen af nye teknologier i politik og særligt i den internationale udvikling i nyhedsmedierne. Hans arbejde på Oxford University er inspireret af arbejdsformen på RUC, fortæller han:

”Arbejdet med mit team i Oxford er meget inspireret af den form for engagerede, tværfaglige og problem-orienterede tilgang som Roskilde Universitet altid har praktiseret, så jeg er glad for fortsat at kunne samarbejde med kollegaer fra RUC og trække på mine erfaringer derfra,” siger han.

Han har i øjeblikket orlov fra RUC, hvor han var ansat som lektor på Institut for Kommunikation og Humanistisk Videnskab.

Mere info

Kontakt Rasmus Kleis Nielsen