Deltag i RUC’s debatter på Folkemødet

Roskilde Universitet afholder i år tre debatter på Folkemødet. Derudover deltager universitetets forskere i en lang række andre debatter. Roskilde Universitet står også bag MingleMøde Sjælland på Grønbechs Hotel sammen med Absalon og Erhvervsakademi Sjælland.
RUC på Folkemødet 2018

Roskilde Universitet deltager for 7. år i træk i Danmarks største politik-festival – universitetets debatter plejer at trække fulde huse. Delegationen består i år af en stor gruppe engagerede forskere samt prorektor og rektor.

”RUC er et samfundsengageret universitet, og i år har vi valgt en række debatemner, der fylder meget i den politiske dagsorden lige nu – og hvor forskerne kan bringe deres viden i spil og skubbe til feltet. RUC’s debatter er en platform, hvor forskere, borgere og politikere kan lytte til hinanden og kvalificere den politiske debat,” siger RUC’s rektor Hanne Leth Andersen.

RUC's debatter:

Torsdag kl. 16:30: #Metoo – Hvad nu? - Røgeriets Debattelt (F10)

Fredag kl. 12: Ledelse i den offentlige sektor - Strandvejens Debattelt (B19)

Lørdag kl. 12: Skal ghettolisten rives ned? – Danchells Anlægs Debattelt (A36)

RUC' står også bag MingleMøde Sjælland på Grønbechs Hotel  fredag sammen med Absalon og Erhvervsakademi Sjælland (kræver tilmelding). arrangement).

Se mere om RUC på Folkemødet
- og delegationen med stærke forskerprofiler

#FMDK
Følg også RUC’s deltagelse i Folkemødet på:
twitter.com/roskildeuni
facebook.com/rucdk

Mere information:

For yderligere information kontakt kommunikationskonsulent Camilla Buchardt, camilbu@ruc.dk, mobil: 2238 8282.