1.835 har søgt RUC som 1. prioritet

Uddannelses- og Forskningsministeriet har offentliggjort årets ansøgertal til videregående uddannelser.
To studerende Lisbeth Holten

Onsdag den 5. juli 2017 var der frist for at søge om optagelse på en videregående uddannelse, og Uddannelses- og Forskningsministeriet har opgjort ansøgertallene.

1.835 personer har søgt Roskilde Universitet som deres førsteprioritet, viser ministeriets tal.

I alt har  91.539 personer søgt ind på en videregående uddannelse, og det er tre procent færre end i 2016, som var det år med den største søgning hidtil, skriver ministeriet i sin oversigt over søgningen. For RUCs vedkommende har 58 færre søgt universitetet i år sammenlignet med sidste år.

Mere info

Læs 'Søgning 2017 - Oversigt over søgningen fordelt på uddannelsesgrupper og institutioner' på Uddannelses- og Forskningsministeriets hjemmeside.