Master i Socialt Entreprenørskab på Roskilde Universitet
Master i Socialt Entreprenørskab på Roskilde Universitet

Fakta

Pris pr. semester: 18.500 kr.

Pris for hele uddannelsen: 74.000 kr.

Der forventes en merudgift vedrørende studietur i efteråret på Modul 2: ca. 3.500 kr.

Udgift til bøger der skal anskaffes i løbet af uddannelsen: ca. 2.500 kr.

Længde som deltidsstudie: 2 år

Studiestart: Februar

Undervisningssprog: Dansk og engelsk

Adgangskrav

Ansøgning

Støttemuligheder

Uddannelsens moduler

Portræt mand med briller
Modul 1 på Master i Socialt Entreprenørskab

"Socialt entreprenørskab i et samfundsmæssigt perspektiv"

Portræt smilende kvinde
Modul 2 på Master i Socialt Entreprenørskab

"Organisationsudvikling, evaluering og ledelse i det civile samfund"

Ældre mand og kvinde i orange trøje master
Modul 3 på Master i Socialt Entreprenørskab

"Brugere, frivillige og professionelle i det sociale entreprenørskab"

Kvinde og mand med ryggen til
Modul 4 på Master i Socialt Entreprenørskab

Masterprojekt: "Innovation i socialt entreprenørskab: Udfordringer i nye partnerskaber med private, offentlige og det civile samfunds aktører"

TedX Talk med Lars Hulgård: Business vs Social entrepreneurship - hvad er forskellen?

Center for Socialt Entreprenørskab

Centeret for Socialt Entreprenørskab på Roskilde Universitet udfører forskning, udviklingsarbejde, evaluering og dokumentation inden for en række områder med relation til social innovation og socialt entreprenørskab

Internationalt forskningssamarbejde

Center for Socialt Entreprenørskab er en etableret og stærk partner i internationale forskningsnetværk og positioner.

TedX talk: Reclaiming Social Entrepreneurship

Daniela Papi-Thornton - den tidligere leder af Skoll centre for Social Entrepreneurship, Oxford - giver i denne TedX talk et nuanceret indblik i socialt entrepreneurskab.

Master i Socialt Entreprenørskab - jubilæum - foto: Tim Houman
Master i Socialt Entreprenørskab fejrede ti års jubilæum

Jubilæet blev fejret på faglig og festlig vis, hvor aktører blandt andet diskuterede den værdi, som sociale entreprenører skaber i organisationer.