Naturvidenskabelig bacheloruddannelse og virtuelle læringsteknologier

Forskning i virtuelle læringsteknologier

Samarbejde

Hvad er VR og virtuelle læringsteknologier?

”Læringsteknologier” betegner teknologier der bruges i undervisningen til at understøtte de studerendes læring. ”Virtuel” understreger at teknologien er digital, imens ”VR” er en fuldt ud computerskabt, virtuel oplevelse, der omslutter (eller fordyber) den studerende eller underviseren. VR-læringsoplevelsen sker via et VR-headset.

Viden

Uddannelses- og Forskningsminister Tommy Ahlers besøger Center for Virtuelle Læringsteknologier
Uddannelses- og Forskningsminister Tommy Ahlers besøger Center for Virtuelle Læringsteknologier
Nyhed
Minister introduceret til VR-projekt

Uddannelses- og forskningsminister Tommy Ahlers var torsdag den 15. november på besøg på Institut for Naturvidenskab og Miljø, hvor han blev præsenteret for Center for Virtuelle Læringsteknologier og det banebrydende virtual reality-projekt, hvor RUC integrerer virtuelle læringsteknologier på den naturvidenskabelige bacheloruddannelse.

VR - virtual reality - en studerende
Nyhed
RUC i luften med banebrydende virtual reality-projekt

Som det første universitet i Europa integrerer Roskilde Universitet VR-simuleringer i undervisningen på en naturvidenskabelig uddannelse.

Virtual reality
Nyhed
RUC får 20 mio. til virtuelle læringsteknologier

Uddannelses- og Forskningsministeriet har bevilget 20 mio. kr. til RUC til virtuel læring. RUC's rektor ser frem til arbejdet og betoner vigtigheden af, at uddannelsesinstitutionerne er klædt på til den teknologiske udvikling.

VR briller i undervisningen på RUC
Nyhed
700 gymnasieelever til Nat-dag på RUC

Naturvidenskabsfestival gør det konkret for kommende studerende, hvorfor naturvidenskab er både relevant og fascinerende.

VLT organisation

Projektet er en del af og RUC er ambassadør for:

Kontakt

Søren Larsen

Specialkonsulent
Hus: 26.2

Tlf: +45 46 74 27 47 / +45 60 60 40 98
E-mail: